لبنان،وارد مرحله خطرناکی شده است

۱,۶۶۹ بازديد

لبنان،وارد مرحله خطرناکی شده است https://online-mag.ir/2021/02/لبنان،وارد-مرحله-خطرناکی-شده-است/ مجله آنلاین Thu, 11 Feb 2021 23:41:03 0000 مجله همگانی https://online-mag.ir/2021/02/لبنان،وارد-مرحله-خطرناکی-شده-است/ سفیر آمریکا در بیروت ، دوروتی سیا ، بیانیه مداخله گرایانه ای را صادر کرد و بیان داشت که ایالات متحده اجازه ورود وزرای مقاومت اسلامی به کابینه سعد حریری را نمی دهد. ترکیب کابینه لبنان براساس وجود جریان سیاسی پارلمان لبنان است و این بیانیه واکنش تند وزارت امور خارجه لبنان است ، زیرا …

سفیر آمریکا در بیروت ، دوروتی سیا ، بیانیه مداخله گرایانه ای را صادر کرد و بیان داشت که ایالات متحده اجازه ورود وزرای مقاومت اسلامی به کابینه سعد حریری را نمی دهد. ترکیب کابینه لبنان براساس وجود جریان سیاسی پارلمان لبنان است و این بیانیه واکنش تند وزارت امور خارجه لبنان است ، زیرا عضو مقاومت اسلامی 8 مارس بیشترین کرسی های پارلمانی را دارد. باعث. در کابینه گنجانده شده است.

پس از استعفای حسن دیاب ، میشل عون رئیس جمهور لبنان چندین گزینه برای تشکیل دولت پیشنهاد کرد ، اما به دلیل آشفتگی آل مستکبرهای سعد حریری ، نامزدهای تصدی پست نخست وزیری در صورت عدم امکان تشکیل کابینه خود بود. سعد حریری ، مخالف مقاومت اسلامی در لبنان ، و جنبش 14 مارس همیشه سیاست های لبنان در ایالات متحده ، غرب و عربستان سعودی را عملی کرده اند ، بنابراین آنها در تلاشند تا انحصار تشکیل کابینه را داشته باشند. بنابراین ، در چهار ماه گذشته ، سعد حریری نخست وزیر پیشنهادی ، میشل عون رئیس جمهور و نبی بری رئیس مجلس نتوانسته اند به موضع مشترکی در مورد ترکیب کابینه جدید برسند.

سعد حریری پیش از این 18 وزیر را علیه مقاومت اسلامی معرفی کرده بود ، اما میشل عون با این اقدام برای حفظ ساختار سیاسی لبنان و جلوگیری از بحران جدید مخالفت کرد. در همین حال ، آل مستکبر به خیابان های شهرهای مختلف لبنان بیرون آمد و میشل عون و نبی بری را تحت فشار قرار داد و باعث درگیری بین نیروهای امنیتی و طرفداران سعد حریری شد.

وضعیت فعلی لبنان به دلیل مسائل اقتصادی ، سیاسی و امنیتی در مرحله خطرناکی قرار دارد و اگر کابینه جدیدی براساس همگرایی و سازگاری تمام طیف های سیاسی لبنان تشکیل نشود ، این کشور شاهد درگیری های فیزیکی بین جریان های مختلف خواهد بود. عواملی که منجر به گسترش تقسیم در طیف سیاسی شده است در مشارکت آشکار قدرت های منطقه ای و فوق منطقه ای خلاصه می شود ، اما مشکلات اقتصادی در تقویت تقسیم طیف سیاسی لبنان م notثر نیست.

لبنان به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی ، کاهش شدید ارزش لیر لبنان ، افزایش بیکاری و 85 میلیارد دلار بدهی خارجی در آستانه سقوط اقتصادی است. بنابراین ، سعد حریری باید به خواست مردم لبنان که می خواهند در کابینه وحدت ملی همه طیف های سیاسی شرکت کنند احترام بگذارد و کابینه ای از همه طیف ها را معرفی کند ..

310311

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.